Stationsundervisning
Inden der påbegyndes et forløb eller en lektion med co-teaching, er det en god ide at have reflekteret og gennemgået, hvordan undervisningen, i grove træk, skal forløbe.
Dette planlægningsskema er til den undervisningsstruktur hvor eleverne bliver opdelt i grupper og skifter mellem stationerne.
Her kan I lave en samarbejdskontrakt, hvor I sammen afstemmer jeres forventninger til undervisningens forløb.
Skemaet styrker samarbejdet og kvalificerer indsatsen omkring elever og undervisning.
I dette download er der:
2 sider til print.
Tydeligt grupperede felter til refleksion af flg.:
- Lektions formål eller fokus.
- Organisering af elever i og uden for klassen.
- Lektionens opbygning.
Sådan gør du:
- Download PDF filen.
- Print i str. A3 eller A4 (vælges i printerindstillinger).
- Laminér evt. siderne og brug dem igen og igen med en tynd whiteboardmarker eller permanent marker, der fjernes med sprit.
- Anvend i din daglige klasseledelses- og co-teaching praksis.
Det er op til begge undervisere, hvordan man vil anvende skemaet. Det anbefales at begge undervisere deltager for at tage ejerskab over processen.
Skemaet kan både udfyldes med stikord eller grafisk facilitering (print evt. i A3).
Efter hver endt session af Co-teaching anbefales det, at der også udfyldes et evalueringsark, som findes lige her: Evalueringsskema til Co-teaching.