Positiverne Logo Glemt din adgangskode?
Ikke medlem endnu? Bliv medlem her

Ophæng - Læringspyramiden 3

Hvad lærer man mest af?

Med Læringspyramiden kan læreren visualisere, hvordan man lærer eller husker bedst og mest. Eleverne kan blive nysgerrig på deres eget læringsudbytte, og de får mulighed for at reflektere over deres egen læreproces alene og i samspil med andre.

I dette download er der:

1 side til print.
Læringspyramiden i et skønt, børnevenligt design med gode illustrationer.

Målgruppe:

Indskoling, Mellemtrin og Udskoling

Sådan gør du:
  1. Download PDF filen.
  2. Print i str. A4 eller A3 (vælges i printerindstillinger).
  3. Laminér siden (med en mat lamineringslomme undgås genskin fra lyset).
  4. Hæng op i læringsrummet hvor det er synligt for alle.
Anvendelse:

Brug fx Læringspyramiden som visuelt støtteværktøj, når eleverne skal skifte mellem arbejdsformer.

Stil gerne reflekterende spørgsmål og engager eleverne ved at spørge ind til værktøjet: ”Hvorfor skal vi lave gruppearbejde om dette emne”?
Ved brug af Læringspyramiden bliver svaret tydeligt for eleven: “Fordi jeg husker det bedre ved at tale om det, jeg arbejder med” eller “fordi jeg selv lærer meget af at lære andre om emnet”.

På denne måde kan underviseren nemt tydeliggøre sine forventninger til eleverne, fjerne usikkerhed omkring aktivitetens formål og give eleverne vished om, at arbejdsformerne giver mening.

Mangler du lamineringslommer?

Matte lamineringslommer finder du lige her i shoppen:
MAT A3 LAMINERING 125 MIC. – 100 stk.
MAT A3 LAMINERING 250 MIC. – 100 stk.
MAT A4 LAMINERING 100 MIC. – 100 stk.

Gør fagligheden visuel på hele skolen

Find produkter til visuelle læringsmiljøer lige her i shoppen: EXAKT – visuelle læringsmiljøer til børn og unge

Alternative produkter

Scroll to Top

Hvis du har ledt forgæves efter materialer, så er du meget velkommen til at komme med foreslag her.

Årstider og planlægning

Hvilket tøj har man på om vinteren, hvilken årstid kommer efter sommer, og hvilken dag er det i dag? 

Det er vigtigt at snakke om årets gang, ugedage, måneder osv. med børnene. Det giver en bedre forståelse af konceptet ‘tid’. 

I denne kategori findes der visuelle værktøjer til læring om årstiderne, samt strukturtavler, der kan bruges dagligt til at snakke om, hvilken dag det er i dag.

Forslagskasse