Arbejdsformer til indskoling eller mellemtrin
9 piktogrammer med arbejdsformer i et mere modent udtryk.
- Makkerpar
- Individuel
- Læsetid
- Præsentation
- Tavleundervisning
- Gruppearbejde
- Brain break
- Dialog
- Samling
De 10 h’er
Lad disse piktogrammer bidrage til at skabe et fleksibelt og visuelt undervisningsmiljø, som gavner alle elever i klassen. At bruge disse piktogrammer kan øge forståelsen for timens aktiviteter og indhold. På denne måde kan du nemt illustrere dine forventninger til eleverne, fjerne usikkerhed omkring aktivitetens eller opgavens formål og skabe et naturligt flow mellem aktiviteterne.
Hvorfor bruge piktogrammer? Piktogrammer kan..
- styrke forståelsen for undervisningens indhold (hvor skal vi hen?)
- øge det fælles udgangspunkt til gruppearbejdet (hvad skal vi?)
- skabe mere overblik og fleksibilitet (hvor længe og hvor?)
- skabe ro omkring aktiviteterne (hvad skal vi bagefter?)
- visualisere forventningerne til aktiviteterne (hvad skal jeg?)
- inspirere til opgaveløsning (hvordan skal jeg gøre det?)
- motivere og aktivere (jeg kunne også gøre sådan her… )
Og, ikke at glemme…
- styrke selvstændighed hos både de svage og stærke elever (jeg kan godt selv finde ud af, hvad vi skal!)
- styrke ansvar for egen læring
- styrke mestringsforvetningerne til aktiviteten og egne evner
Piktogrammerne passer til Strukturtavlen:
Se også de andre piktogrammer fra vores sortiment.
-
-
-
-
- Arbejdsformer (indskol + mellemtrin)
- Arbejdsformer (mellem + udskoling)
- Fag og aktiviteter (indskoling)
- Fag og aktiviteter (mellemtrin)
- Fag og aktiviteter (udskoling)
- Begivenheder
- Co-teaching strukturer
- Teknologiforståelse (aktiviteter)
- PBL (projektopgaven)
-
-
-