Arbejdsformer til mellemtrin og udskoling
Piktogrammer på tavlen gør det visuelt, og dermed nemmere at huske og leve op til den måde der skal arbejdes på. Det er trygt og overskueligt for eleverne, nemt for de voksne og kan reducere graden af uro og forstyrrelser.
I denne pakke får du
- 8 magnetiske piktogrammer med forskellige arbejdsformer.
- Store piktogrammer der hver måler 23×27 cm.
- 8 forskellige farver for nemmere afkodning og genkendelse.
- Illustrationer der er tilpasset de større elever.
Piktogrammerne kan bruges på enhver magnetisk tavle eller med fordel sammen med Strukturtavlen, der har et felt til netop arbejdsformer.
De 8 arbejdsformer
- Makkerpar
- Individuel
- Læsetid
- Præsentation
- Tavleundervisning
- Gruppearbejde
- Brain break
- Dialog
Supplér med flere piktogrammer til klasseledelse
Find alt hvad du skal bruge i vores sortiment herunder
-
-
-
-
-
- Arbejdsformer (indskoling + mellemtrin)
- Arbejdsformer (mellemtrin + udskoling)
- Fag og aktiviteter (indskoling)
- Fag og aktiviteter (mellemtrin)
- Fag og aktiviteter (udskoling)
- Begivenheder og mærkedage
- Co-teaching strukturer
- Teknologiforståelse (aktiviteter)
- Teknologiforståelse (hold)
- PBL (projektbaseret læring)
- Time-timer og tidsangivelser
-
-
-
-
NB: Mangler du flere piktogrammer, så kan du med fordel tegne en skolelicens til Klar Parat Læring, hvor du har adgang til et hav af piktogrammer til hver en lejlighed, som du kan printe og laminere og bruge til strukturtavlen.
Piktogrammer bidrager med at…
- Styrke forståelsen for undervisningens indhold (hvor skal vi hen?)
- Øge det fælles udgangspunkt til gruppearbejdet (hvad skal vi?)
- Skabe mere overblik og fleksibilitet (hvor længe og hvor?)
- Skabe ro omkring aktiviteterne (hvad skal vi bagefter?)
- Visualisere forventningerne til aktiviteterne (hvad skal jeg?)
- Inspirere til opgaveløsning (hvordan skal jeg gøre det?)
- Motivere og aktivere (jeg kunne også gøre sådan her… )
- Styrke selvstændighed hos både de svage og stærke elever (jeg kan godt selv finde ud af, hvad vi skal!)
- Styrke ansvar for egen læring
- Styrke mestringsforventningerne til aktiviteten og egne evner