Gør projektarbejdet overskueligt
Understøt designprocesser, projektskrivning og projektbaseret læring og undervisning (PBL) med visuelle værktøjer, der skaber overblik og øger forståelsen for aktiviteternes form og indhold.
Piktogrammer på tavlen hjælper eleverne til at forstå de mere komplicerede processer omkring projektarbejdet, sætter struktur på dagens forløb og visualiserer aktiviteterne.
Således er det nemt at forventningsafstemme med eleverne. Det reducerer usikkerhed og skaber et naturligt flow mellem aktiviteterne.
I denne pakke får du
- 24 magnetiske piktogrammer på hver 8×8 cm. der understøtter projektarbejdet.
- Illustrationer der er tilpasset elever på mellemtrin og i udskoling.
- Print på 2 mm. solid, letbøjelig magnetfolie.
- Blå farve på ramme og bund + en enkelt i sort, som koder det overordnede tema.
Piktogrammerne kan bruges på enhver magnetisk tavle eller med fordel sammen med Strukturtavlen, der er designet til formålet.
Se også vores Udskolingspakke med 71 piktogrammer til de mest almindelige fag og aktiviteter i udskolingen.
Supplér med flere piktogrammer til klasseledelse
Find alt hvad du skal bruge i vores sortiment herunder
-
-
-
-
-
- Arbejdsformer (indskoling + mellemtrin)
- Arbejdsformer (mellemtrin + udskoling)
- Fag og aktiviteter (indskoling)
- Fag og aktiviteter (mellemtrin)
- Fag og aktiviteter (udskoling)
- Begivenheder og mærkedage
- Co-teaching strukturer
- Teknologiforståelse (aktiviteter)
- Teknologiforståelse (hold)
- PBL (projektbaseret læring)
- Time-timer og tidsangivelser
-
-
-
-
NB: Mangler du flere piktogrammer, så kan du med fordel tegne en skolelicens til Klar Parat Læring, hvor du har adgang til et hav af piktogrammer til hver en lejlighed, som du kan printe og laminere og bruge til strukturtavlen.
Piktogrammer bidrager med at…
- Styrke forståelsen for undervisningens indhold (hvor skal vi hen?)
- Øge det fælles udgangspunkt til gruppearbejdet (hvad skal vi?)
- Skabe mere overblik og fleksibilitet (hvor længe og hvor?)
- Skabe ro omkring aktiviteterne (hvad skal vi bagefter?)
- Visualisere forventningerne til aktiviteterne (hvad skal jeg?)
- Inspirere til opgaveløsning (hvordan skal jeg gøre det?)
- Motivere og aktivere (jeg kunne også gøre sådan her… )
- Styrke selvstændighed hos både de svage og stærke elever (jeg kan godt selv finde ud af, hvad vi skal!)
- Styrke ansvar for egen læring
- Styrke mestringsforventningerne til aktiviteten og egne evner