Piktogrammer til undervisningen
Teknologiforståelse og iterative designprocesser kan være nogle abstrakte størrelser for eleverne.
Du får store piktogrammer til aktiviteterne omkring teknologiforståelse.
Hvorfor bruge piktogrammer? Jo nu skal du høre, piktogrammer kan..
- styrke forståelsen for processen (hvor skal vi hen?)
- øge det fælles udgangspunkt til gruppearbejdet (hvad skal vi?)
- skabe mere overblik og fleksibilitet (hvor længe og hvor?)
- skabe ro omkring aktiviteterne (hvad skal vi bagefter?)
- visualisere forventningerne til aktiviteterne (hvad skal jeg?)
- inspirere til opgaveløsning (hvordan skal jeg gøre det?)
- motivere og aktivere (jeg kunne også gøre sådan her… )
Sådan gør du:
- Print i a3 eller a4
- Laminer gerne med matte lamineringslommer: https://positiverne.dk/vare/a3-lamineringsfolie-250-mic/
- Klip ud (Tip: lad eleverne klippe ud, så kan de i sammen omgang tale om piktogrammernes aktiviteter)
- Hæng op på din strukturtavle
Tip: søg på “Strukturtavle” og få inspiration. Brug evt. sort tape, til at lave inddelingerne til piktogrammerne.