Time-timer piktogrammer visualiserer forventningerne
Hvor længe skal en aktivitet vare? Her har du mulighed for at sætte tid på aktiviteterne i undervisningen, så eleverne også visuelt får en forståelse for tidsrammen for enkelte aktiviteter.
Det skaber ro og tryghed for mange børn i læringsrummet, når der er en tydelig og visuel forventningsafstemning.
I denne pakke får du
- 12 magnetiske piktogrammer på hver 6×8 cm.
- 11 stk. forskellige tidsangivelser med 5 minutters intervaller fra 5 til 55 minutter.
- 1 stk. time-timer piktogram med tekst og uden tid (8×8 cm).
- Illustrationer med farver, som børnene kender fra det originale time-timer ur.
Piktogrammerne kan bruges på enhver magnetisk tavle eller med fordel sammen med Strukturtavlen, der er udarbejdet særligt til klasseledelse.
Supplér med flere piktogrammer til klasseledelse
Find alt hvad du skal bruge i vores sortiment herunder
- Arbejdsformer (indskoling + mellemtrin)
- Arbejdsformer (mellemtrin + udskoling)
- Fag og aktiviteter (indskoling)
- Fag og aktiviteter (mellemtrin)
- Fag og aktiviteter (udskoling)
- Begivenheder og mærkedage
- Co-teaching strukturer
- Teknologiforståelse (aktiviteter)
- Teknologiforståelse (hold)
- PBL (projektbaseret læring)
- Time-timer og tidsangivelser
NB: Mangler du flere piktogrammer, så kan du med fordel tegne en skolelicens til Klar Parat Læring, hvor du har adgang til et hav af piktogrammer til hver en lejlighed, som du kan printe og laminere og bruge til strukturtavlen.
Piktogrammer bidrager med at…
- Styrke forståelsen for undervisningens indhold (hvor skal vi hen?)
- Øge det fælles udgangspunkt til gruppearbejdet (hvad skal vi?)
- Skabe mere overblik og fleksibilitet (hvor længe og hvor?)
- Skabe ro omkring aktiviteterne (hvad skal vi bagefter?)
- Visualisere forventningerne til aktiviteterne (hvad skal jeg?)
- Inspirere til opgaveløsning (hvordan skal jeg gøre det?)
- Motivere og aktivere (jeg kunne også gøre sådan her… )
- Styrke selvstændighed hos både de svage og stærke elever (jeg kan godt selv finde ud af, hvad vi skal!)
- Styrke ansvar for egen læring
- Styrke mestringsforventningerne til aktiviteten og egne evner





