Matematikglæde under åben himmel
Bring nemt og hurtigt al undervisning udendørs med læringsduge og elevtavler.
Udeskoletasken er lærerens færdigpakkede skoletaske, der hurtigt kan snuppes med i farten.
Aktiviteter og opgaver til Udeskolen er udarbejdet, så eleverne kan bevæge sig frit og bruge deres kreativitet.
Denne udeskoletaske indeholder materiale til tal og algebra, geometri og måling.
Du har ikke brug for andet end skoletaskens indhold og naturens og udemiljøets egne “gaver”, men der er også plads til en pakke kridt, et par ærteposer, målebånd eller lign.
Du får:
- 1 Udeskoletaske pakket med nedenstående indhold:
- 1 læringsdug 100×100 cm. med regnefelter, geometri, tal og måleredskab.
- 1 læringsdug 100×100 cm. med den lille tabel og måleredskab.
- 12 ens elevtavler 30×20 cm. med geometri, regneregler, tal og måleredskab.
- 1 lærervejledning med forslag til aktiviteter.
Læringsdugene fylder minimalt og kan vaskes i vaskemaskine.
Elevtavlerne er bionedbrydelige, men tåler alligevel fugt, let regn og snavs.
Udeskoletasken og dens koncept kan anvendes til mange typer opgaver og aktiviteter.
Du kan bruge de medfølgende forslag eller finde på dine egne opgaver.
Du kan også supplere med opgaver fra Udeskolens undervisningsmaterialer.
Med en bruger til Klar Parat Læring er det nemt og hurtigt at downloade flere aktiviteter til mere læring, fx:
- Figurjagt
- Gæt, mål og regn
- Hop som en frø
- Lav selv regnestykker
- Matematik med havets dyr
- Matematik med Afrikas dyr
- Talforståelse 1
- Talforståelse 2
- Talforståelse 3
- Taltavle 1-30
Er du også interesseret i:
Flere elevtavler finder du her: Elevtavler – Matematik, Indskoling
Supplerende Print-selv elevtavler: Elevtavle Print-selv, Matematik
Flere duge til Udeskoletasken? Dem ser du her: Læringsduge – Matematik, Indskoling
Formålet med Udeskolen
- At etablere et simpelt og funktionelt læringsrum udendørs, der gør det nemt at være underviser og sjovt at være elev.
- At fremme trivsel ved at anvende udearealerne som motiverende læringsrum med frisk luft og god plads til alle elever.
- At skabe rammer for bevægelse i undervisningen og for forskellige læringsstile.
- At skabe tværfaglige undervisningsmuligheder og anvende naturens og nærmiljøets egne ressourcer til fagfaglig undervisning, træning og læring.