Teknologiforståelse
Piktogrammerne hjælper eleverne til at forstå de mere komplicerede processer omkring designprocesserne og de skaber struktur på fortløbende aktiviteter. På denne måde kan du nemt illustrere dine forventninger til eleverne, fjerne usikkerhed omkring aktivitetens eller opgavens formål og skabe et naturligt flow mellem aktiviteterne.
I denne pakke får du
- 36 magnetiske piktogrammer til teknologiforståelse.
- Piktogrammerne måler hver 8×8 cm.
- Kategorier med hver sin farve for nemmere afkodning og genkendelse.
- Illustrationer der er tilpasset mellemtrin og udskoling.
Piktogrammerne kan bruges på enhver magnetisk tavle eller med fordel sammen med Strukturtavlen, der er udarbejdet særligt til formålet.
Når du visualiserer fag og aktiviteter med piktogrammer i tydelig rækkefølge, kan de elever, som kan have svært ved at forstå hvilke krav og forventninger, de skal imødekomme, bedre orientere sig og finde tryghed og ro.
Supplér med flere piktogrammer til klasseledelse
Find alt, hvad du skal bruge, i vores sortiment herunder
-
-
-
-
-
- Arbejdsformer (indskoling + mellemtrin)
- Arbejdsformer (mellemtrin + udskoling)
- Fag og aktiviteter (indskoling)
- Fag og aktiviteter (mellemtrin)
- Fag og aktiviteter (udskoling)
- Begivenheder og mærkedage
- Co-teaching strukturer
- Teknologiforståelse (aktiviteter)
- Teknologiforståelse (hold)
- PBL (projektbaseret læring)
- Time-timer og tidsangivelser
-
-
-
-
Med en bruger til Klar Parat Læring, kan du selv printe og laminere flere piktogrammer til enhver lejlighed.
Piktogrammer bidrager med at…
- Styrke forståelsen for undervisningens indhold (hvor skal vi hen?)
- Øge det fælles udgangspunkt til gruppearbejdet (hvad skal vi?)
- Skabe mere overblik og fleksibilitet (hvor længe og hvor?)
- Skabe ro omkring aktiviteterne (hvad skal vi bagefter?)
- Visualisere forventningerne til aktiviteterne (hvad skal jeg?)
- Inspirere til opgaveløsning (hvordan skal jeg gøre det?)
- Motivere og aktivere (jeg kunne også gøre sådan her… )
- Styrke selvstændighed hos både de svage og stærke elever (jeg kan godt selv finde ud af, hvad vi skal!)
- Styrke ansvar for egen læring
- Styrke mestringsforventningerne til aktiviteten og egne evner